Halaman

Ahad, 30 Disember 2012

Api DenGan AIs !!!!

Bismillahirahmanirahim..Assalamualaikum..... salam sejahtera salam satu MalaySIA.....

     Terima kasih kepada sahabat saya Nor sazwani bt abu bakar kerana telah menyedarkan saya sedikit sebanyak mengenai perkara ini.

     Hubungan antara lelaki dan wanita ibarat apu dengan ais! Diantara dua itu mesti ada garis pemisah.Ais tidak boleh berada berdekatan dengan api kerana ia akan mencair.Sama seperti wanita yang tidak boleh sentiasa berdekatan lelaki kerana di khuatiri akan menimbulkan satu perasaan aneh.Adalah fitrah untuk kita tertarik dengan berlainan jantina, dan rasa itu adlah anugerah ALLAH tetapi kita perlu menjaganya sebaik-baik mungkin untuk orang yang sepatutnya kita beri iaitu pasgan kita.

   Hari ni saya na bercerita sedikit sebanyak perkara yang telah saya lalui.Ditempat saya belajar ada seorang senior yang namanya .....Pada mulanya kami sekadar berkongsi pendapat mengenai agama.Tapi terima kasih kepada sahabat saya kerana menyedarkan saya akan perkara ini.Alhamdulillah...Memg saya tak nafikan perasaan suka pada seseorang itu senang timbul.Nauzubillahiminzalik,  akhirnya saya tersedar.....Andai lelaki dan perempuan bersahabat pasti timbul rasa suka antara salah seorang dari mereka.Susahnya untuk menjaga hati , tapi itulah satu-satunya benda yang paling kita perlu jaga.

      Benarlah kata orang sahabat yang baik mampu mendorong kita kearah perkara yang baik......
     

Tiada ulasan: